4.12.2017

5. (Geleneksel) İstanbul Bloggerlar Buluşması

Blog kavramı internet literatüründe kendi anlamını bulmaya başlamasıyla beraber, internet ortamında amatör yayıncıların katılım yönelimleri arttı. Özellikle geçmişin edilgen niyetlerinde kendisine yer veremeyen amatör zihinler blog gibi basit oluşturucu niyetlerin ortaya çıkmasıyla kendi istemlerini keşfetmeleri ortaya çıktı.

İnternet ortamında her yönelimin bir zamanı olduğunu bilerek hareket etmek gerek. Sonuç olarak trend yönelimlere muktedir olan bu alanda kendi amaçlarını keşfeden her kullanıcı kendi problemlerini de belirleyebilir. Bu problem edilmiş niyetler sonucunda bugün birçok ağ katmanı kullanıcıların kullanım niyetlerine hitap etmektedir.

Bugünün kaybeden ağ yüzleri bloglar üzerinde görülmeye başladı. Yaklaşık 5,5 seneyi yaşayarak, tadarak deneyimlediğim bu mecrada ortamın kendisine bir yenilik katamaması ve maddi niyetli kullanıcıların artması bu ağ ortamı üzerinde düşündürücü ve üzücü kaygılar uyandırmakta...
Bloggerlar Buluşması
  5. (Geleneksel) İstanbul Bloggerlar Buluşması

Blogları bir araya getiren yönelimlerden olan ve sevgili organizatör myreal (Aslı) tarafından her sene zahmetle gerçekleştirilen blog buluşmalarının gelenekselleşen beşinci oturumu geçtiğimiz pazar günü yapılmak istendi. Bir ay önceden Aslı'nın çabaları ve duyuruları olmasına rağmen saygıdeğer blogların son anda çıkan (makul görülebilir) sorunları bu değerli buluşmayı zedeledi. Yani acaba bıraksam mı? diye bir düşünce içimden geçmedi değil.

Normalitede yapılan 4 blog buluşmasının 3'üne katılma durumum oldu. Ve aslında katılımının kazandırdığı temel edim olarak da; sanal olarak kendini pratik eden blogların, reel olarak kendini sunabilme becerileri ve tanıma tanışma pratiklerin artması olarak gerçekleşmişti. Eğer bir ağ yönelimi reel dile dökülmezse kullanıcıların aktif eylemleri dijital iz olarak kalır. Bu aslında blog dediğimiz web günlüklerinin yalnızlaşması ve yok olması açılımlarını bize açar. Bu buluşmayı talihsiz bir kaza olarak görüp, gelecek buluşmaların daha aktif ve bloglar arası yönelimleri arttıracak ilgiler oluşturmasını temenni ederim.

5. (Geleneksel) İstanbul Bloggerlar Buluşması'nın genel yorumuna gelince:

Yeşim Hanım buluşmanın yapılacağı yere önceden geldi. Çok tebrik edilesi bir durum. Genel olarak kendi katılım yaptığım andan itibaren olan etkileşime gelince, bloglar üzerine bir sohbet gerçekleştirdik. Bunun dışında Aslı'nın yılan hikayesine dönen kitap olayına ve Aslı'nın hayatında yaşanan mutluluk verici bir gelişmeye yer verildi. Ayrıca İnsan Yavrsu'nun "paradan para kazanma yöntemleri!" adlı bir ticari bölümde yer aldı. Katılan herkese sonsuz teşekkürler...

Çıkarımlara gelince:

  • Bloggerların aktif eylemlerinde azalmalar artmaktadır.
  • Bloglar üzerinde olan ticari niyetler artmakta ve bu durum bloglara zarar vermektedir.
  • Bloggerlar eğer blog etkileşim süresini uzatırsa iletişim kopması yaşanmaktadır.
  • Blogların kaderi yine blogların elindedir. Sanal eylemler sanal olarak kalmamalıdır. Çünkü her blog özünde bir yaşayıştır.


Katılımcılara gelince:




Sevgiyle Kalın...

28 yorum:

  1. Güzel. Ama az katılım olduğunu görünce üzüldüm. Hiç bir şey olmasa bile sırf sohbet için daha çok kişiyi görmek isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani organizasyonda aksaklık olması muhtemel benden ötürü bende çok üstlenemedim. Fakat ilgisizlik üzdü. Sponsorlu bir etkinlik olsa sayı artardı herhalde. :) Ben bloggerlar gençleşsin dedim ama biz sayıyı azalttık o olmadı. :(

      Sil
  2. Her sene beni çatlatıyorsunuz böyle :D orda olmayı çok çok çok isterdim,hem nitelikli çoğunluk diye bir şey var sonuçta Ruhsuzcum, 30 kişilik kuru kalabalıktansa 3-4 kişilik samimiyeti yeğlerim her zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha artık İstanbul'a taşınma vakti gelmiştir o zaman. Gelirsen İstanbul'a bir buluşma tertip edilir. Ya az olması iyi ama bu tip buluşmalarda amaç yeni bloglara yol göstermek, eskilere de bir etkileşim kurmak amaçlı. Bu sefer iyi diyalog, yönlendirme yapılmadı yoğunlukta. Bir daha olursa bu hatalar giderilir. :)

      Sil
  3. Ruhsuz,temennilerine ben de katılıyorum.Çok tebrik edilesi durumum için kendi şahsım adına ve de başta Aslı olmak üzere sana ve Sercan'a teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence büyük özen ve özveri işiniz arasında zamanında orda bulunmak, bunu değer görmek. Bende kendilerine teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  4. Kısaydı ama yine güzeldi . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani güzel kısmında bir inkar yok ama işte çoğunluğun olması, farklı yüzlerin katılması o da önemli :)

      Sil
  5. hamileliğim dolayısıyla gelemedim, ama bu kez gelmeyi istiyordum aslında :) bu yüzden hiç ama hiç sesim çıkmadı. bence devam edilmeli, bırakmayın peşini bu olayın. Allah nasip ederse bebeğimle katılcam inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Owww çok mutlu oldum. Allah hayırlısıyla doğumunu, mutluluğunu görmeyi nasip etsin. Umuyorum seneye de olacağını. O zaman bebeğinle beraber bekleriz. :)

      Sil
  6. Çok bloggera ulaşmak, böyle bir etkinliğin altından kalkabilmek kolay değil. Umarım bir sonrakinde daha fazla kişiye ulaşılabilir.

    Umarım bloglar her şeye rağmen yaşamlarını sürdürürler. Çünkü hiçbir sosyal ağ blogların yerini tutamaz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani etkinlik sponsorlu olunca kalkılıyor ama konuşma, tanışma olunca iş değişiyor. Umarım bir sonraki olabilir.

      Bloglarla ilgili tespiti aslında bu durum üzerinden yapmadım. Genel olarak ortam üzerinde yalnızlaşma hakim. Eski vasıflı blog sahipleri artık alanı terk etmeye başladı. Şuanda bir boşluk var. Sistem için biraz güncelleme olsa güzel olur. Çünkü ağlarda önemli olan yapılan güncellemelerdir. Blog veri tabanı hala 4 sene önceki güncellemelerle yaşıyor.

      Sil
  7. Acaba tam tanıtım yapılamadı mı ki? Ben İstanbul'da değilim ama hiçbir blogcudan da bu konuda hiçbir tanıtım görmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtım konusunda eksiklikler oldu. Ama şu var geçen yıllardan gördüğüm tecrübeyle genelde bu paylaşım son hafta yapılır sayı çok olurdu. Bu sefer olmadı. Ayrıca ekip olarak 10 kişilik bir çekirdek ekipte oluşmuştu. Onların da son anlarda gelmeme durumu olunca iş biraz olmadı. Suçlama anlamında söyleyemem tabi ki bu iş gönül işi, gelmek isteyen bir zamanında feragat ediyor ama bir ay önceden haberi olan 50-60 kişi rahat vardı ve araların yaklaşık 25 kişi gelicem diye bir geri bildirim de verdi. Talihsilik diyelim.

      Sil
  8. Çekinen, utanan ve sıkılan yazar kardeşlerimizi de unutmamak lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki fakat bu tip kardeşlerden biri de benim aslında. :)

      Sil
  9. katılımın az olması üzdü ama az olsun öz olsun boşver ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani o konuda haklısın ama işte bir amaçla yapılıyor bu işler. Geçmişte güzel şeylerde oldu şimdiki biraz üzdü.

      Sil
  10. Gerçi bir yıldır faaliyet gösteriyorum ama ilk kez duydum bu etkinliği. Bana uzak olsada bu tür çalışmalar faydalı olacaktır yön bulmada ve dayanışmada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun blog ortamından kopmamanız önemli. Yani bu yıl tam bir fayda sağlanamadı ama geçmişten alınan çıkarımlarla güzel ilişkiler kuruldu. Bu yıl bir eksi örnek oldu. Teşekkür ederim.

      Sil
  11. Uzun senelerdir -gerçi pek çok arayla- blog okuyorum ama ilk defa duydum etkinliği. Haberim olsaydı katılmak isterdim. Blog gibi bir samimi ortamda deneyimlerin ve tecrübelerin paylaşılması fikri çok güzel. Kim düşündüyse ne iyi etmiş :) Umarım önümüzdeki senelerde daha büyük bir katılımla yeniden gerçekleştirilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle normalde duyurular yapılırdı. Ancak katılım gösterecek kişiler ilgiyi azalttılar. Normalde duyuru 1 ay önceden yapıldı. Önceden 1 hafta önceden olurdu katılım fazla olurdu. Demek ki geçmişi değiştirmemek gerek. Şöyle bir hata da oldu. Öncede gelme durumunu belli edenler kendi duyurularını da yapardı ancak bu son buluşmada herkes işi biraz organizatöre yığdı bunlarda hata payı olanlardanım aslında. Bakalım seneye olur mu? Olursa katılımınız beklenir. :)

      Sil
  12. Hep son dakika öğrenir, o yüzden katılamazdım bu sene onu bile öğrenememişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha bu sefer instagram da kaldığı için duyuru metinleri. Eksiklikler oldu. Umuyorum seneye olursa katılımınız mümkün olur. :)

      Sil
  13. Ben her zaman oldugu gibi kalbimle ruhumla yaninizdaydim. Bu sefer ufak bir bulusma olmus ne yazik ki. Ertesi gün calismak zorunda olmasam az daha ucak biletini alip geliyordum yani :) Kucakliyorum hepinizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı söylemişti. Sizle birlikte 5 kişi olduk diyelim :D Düşünceniz yeter sıkıntı değil. Almanya buraya çok ırak. :D

      Sil
  14. Her ne kadar katılım az olsa da ilerleyen zamanlarda artacaktır. Keşke ben de İstanbul ' da yaşasaydım, bu tür etinliklere katılmak isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene kötü deneyim yaşadık ama bakalım seneye düzelecektir. Teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam